1917 nám nabídlo hluboký pohled za oponu, co všechno bylo potřeba pro vytvoření jednoho střihu?

17. 12. 2019 2 112×19 světlý/tmavý vzhled

1917 je filmem, který byl zpracován celkem nevídaným způsobem, jedním z jeho nejsilnějších prvků totiž je, že na plátně působí jako jednolitý záběr bez jediného střihu. Což samozřejmě není něco, co lze udělat konvenčním přístupem, a tak se nám tvůrci rozhodli umožnit nahlédnout za oponu a spatřit, co všechno bylo potřeba.

Když pomineme inspiraci dědečkem Sama Mendese   a tvorbu scénáře, tak vše začalo pořízením obrovské louky, která se postupně začala měnit v jednu z největších kulis. V tomto případě ale nešlo o obyčejnou stavbu, protože aby do sebe jednotlivé záběry zapadly, tak bylo potřeba vše důkladně naplánovat.

Což s sebou neslo nespočet zkoušek, počítání kroků a tvorby modelu celé scény, kterou pak bude potřeba vytvořit. "Scéna totiž nemůže být delší než kulisy a kulisy zase nemohou být delší než scéna." Možná to zní trochu šíleně, ale v okamžiku, kdy potřebujete, aby vše dokonale navazovalo, je to celkem pochopitelné.

Jakmile byla vytvořena celá scéna, která dokázala přirozeně zakomponovat i kameru, a herci věděli, co přesně mají dělat, tak svou roli sehrálo samozřejmě i počasí. Kvůli provázanosti jednotlivých segmentů nelze scénu jakkoliv uměle nasvítit, protože kamera často mění směr a otočí se i o 360°, v tu chvíli opravdu nemáte kam světla schovat.

I proto často museli tvůrci i herci čekat na chvíli, kdy slunce zajde za mraky, aby mohli pokračovat tam, kde přestali. To ale zároveň bylo občas ku prospěchu věci, protože alespoň mohli vyplňovat mezery dalším nacvičováním.

Dalším netradičním prvkem pak byla i délka samotných scén. U většiny filmů netrvá natáčení déle jak pár minut, většinou pár desítek sekund, zde se ale často jednotlivé scény točily více jak pět minut v kuse. V tomto případě to navíc připomíná stroj Rube Goldberga, neboli řetězovou reakcí řícený mechanismus. Vše totiž musí po celou dobu dokonale šlapat.

1917 kandiduje na pozici filmu roku a sahá po statusu jednoho z nejlepších válečných filmů vůbec

Každý kousek měl ale jen jediný účel, vtáhnout diváka do filmu způsobem, jaký žádný jiný film nemá. Díky tomu, že kamera je neustále v blízkosti dvou hlavních hrdinů, se nám naskýtá příležitost projít celou jejich cestu spolu s nimi a jediné, o co jsme ochuzení jsou vjemy, které plátno a reproduktory prostě dopřát nemohou.

1917 zavítá do kin 30. ledna 2020 a v hlavních rolích uvidíme George MacKaye   a Dean-Charlese Champmana  

⟰ Napiš nám svůj názor do diskuze ⟰
Přidej svůj názor  

Herec, kterému ve Hře o trůny zemřely už dvě postavy. A 8 dalších detailů, které vám zatím ušly

22. 2. Aleš 97

1917 kandiduje na pozici filmu roku a sahá po statusu jednoho z nejlepších válečných filmů vůbec

27. 11. Daniel 286

Joker trhnul rekord v oscarových nominacích, Avengers se museli spokojit s jedinou

14. 1. Aleš 465

1917 se představilo dalším trailerem. Dokáže tento snímek doběhnou i pro hlavní cenu Oscara?

19. 12. Daniel 55

Plešatý Jorah a Daario se zlatým knírem. Jak vypadají hrdinové Hry o trůny v knihách?

31. 12. Aleš 228

Šílený Max: Režisér George Miller pracoval na jednotce intenzivní péče, aby zaplatil svůj film

30. 3. Aleš 34

Logan: 7 zajímavostí o posledním Wolverinově filmu. Mohli jsme zahlédnout mrtvé X-Men

29. 3. Aleš 57

Watchmen: Režisér Zack Snyder si ve svém superhrdinském snímku zahrál malou roli

26. 3. Aleš 21

Život Briana: S nahatým hercem byly problémy, tvůrci použili kulisy ze seriálu o Ježíšovi

25. 3. Aleš 13

Avengers 4: Co nás čeká za rok? Víme, jak může válka s Thanosem pokračovat

1. 5. Aleš 141200

Jak jde Marvel po sobě: Od Velkého třesku přes Helu a Captaina Americu až po zrození Iron Mana

3. 5. Aleš 18753

Fantastická zvířata: Vysvětlíme, kdo je vlastně temný čaroděj Gellert Grindelwald

8. 2. Aleš 6348

To nejzajímavější z tohoto týdne: