Budoucnost tvorby filmů by mohla obsahovat i virtuální realitu. Čím může usnadnit natáčení?

13. 1. 2020 480×13 světlý/tmavý vzhled

Technologický pokrok ve tvorbě speciálních efektů je vidět každým rokem. V 70. letech všechny ohromilo Star Wars 88 %, na konci 90. let zase třeba Matrix 90 % a o dalších deset let později všechny uchvátil Avatar 82 %. Je toho ale mnohem více a další věci ještě přibudou, často ale jde o technologie, které ani my jako diváci nemůžeme postřehnout, protože pomáhají se samotnou produkcí.

A přesně to by měl být i případ virtuální reality, ke které se vyjádřili Elliot Newman a Andy Jones, VFX specialisté studia Disney. Během natáčení nového Lvího krále 78 % totiž došlo k vytvoření oddělení specializovaného právě na VR.

Nyní můžu vytvořit nejen iluzi, ale také samotnou scénu a projít si ji a říct si 'ou, teď když to vidím, tohle je moc blízko zdi, světla nejsou dost vysoko.'

---

Je skvělé sdílet nápad ještě před jeho ukotvením. A to i jen v umělé podobě, je to jako 'víš co? ukážu ti ještě něco jiného. Posunu tyhle stromy sem, tak, co si o tom myslíš?' A vlastně to ani nestojí nic navíc a můžeme díky tomu experimentovat a opakovat to aby to bylo lepší.

Možnost vizualizace scény a její zhodnocení ještě před vynaložením prostředků na její stavu je rozhodně něco, co filmařům může hodně pomoct. Podobných technologií se momentálně využívá i třeba v architektuře, pro koncové uživatele je ale asi nejzajímavější herní průmysl.

Avatar: Dosud neviděná krása Pandory. Tvůrci pokračování zveřejnili nové obrázky přírody

Tak či onak se VR stává nedílnou součástí mnoha průmyslů a bylo jen otázkou času, kdy se dostane i do toho filmového. V tomto případě to svému týmu umožnil Jon Favreau   a minimálně v případě Disney můžeme očekávat, že této technologie budou využívat i nadále.

⟰ Napiš nám svůj názor do diskuze ⟰
Přidej svůj názor